Ons werelds team

Ons onderwijsteam bestaat uit ongeveer 25 medewerkers. Dit zijn leerkrachten, onderwijsassistenten, RT-leerkracht, Intern Begeleiders, administratie, conciërge en directie. Het team van De Wijde Wereld is vakkundig en zeer betrokken bij de leerlingen en ouders. Samen zorgt dit team van professionals ervoor dat ze de kwaliteit van het onderwijs garanderen en steeds werken aan verbetering.

We blijven onszelf scholen zodat we zo goed mogelijk les kunnen geven gebaseerd op de kennis over goed en effectief onderwijs. Alle leerkrachten hebben de EDI training gevolgd, dit is een manier van instructie geven waardoor de leerlingen betrokken worden bij de les, actief mee doen en goed tot leren komen. Tevens volgen alle leerkrachten de trainingen van Met Sprongen Vooruit, zodat ze dit extra in kunnen zetten tijdens de rekenlessen. En natuurlijk zijn alle leerkrachten geschoold in de Vreedzame School. Jaarlijks volgen we gezamenlijk en individueel trainingen om blijvend te werken aan het verhogen van onze onderwijskwaliteit.

Binnen het team zijn er verschillende functies, met bijbehorende taken en verantwoordelijkheden. Deze taken worden door iedereen zo goed en secuur mogelijk uitgevoerd. Hiermee willen we ervoor zorgen dat uw kind het zoveel mogelijk naar zijn of haar zin heeft en zorgen we ervoor dat uw kind het onderwijs krijgt wat het best bij hem of haar past.

De taken en functies

Directie: Is verantwoordelijk voor de inhoud van het onderwijs en de organisatie van de school.
Intern begeleider: Is belast met de coördinatie en uitvoering van de zorg voor leerlingen en begeleidt de leerkrachten.
Groepsleerkracht: Is verantwoordelijk voor het onderwijs in de groep.
Remedial Teacher: Ondersteunt leerlingen met een specifieke leervraag.
Onderwijsassistent: Ondersteunt de leerkracht
Vakleerkracht gym: Deze leerkracht verzorgt de gymlessen.
ICT-medewerker: Verzorgt alle ICT-zaken binnen de school.
Administratief medewerker: Assisteert de directie en het team bij administratieve taken.
Conciërge: is verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de school.

Het aantal leerkrachten is afhankelijk van het aantal leerlingen dat de school telt op 1 oktober. De indeling van de groepen en de verdeling van de taken onder het personeel worden in juni voorafgaand aan het schooljaar vastgesteld. Aan de wensen van zowel ouders, kinderen en personeel wordt aandacht besteed. Tevens wordt de MR hierbij betrokken.