Familieklas

In de Familieklas gaat een ouder samen met zijn/haar kind gedurende 12 weken een dagdeel samen aan de slag op school. Een leerling stelt zelf doelen op waar hij/zij moeite mee heeft in de klas.
De ouder werkt samen met het kind in de Familieklas aan deze doelen.

Ouders helpen hun kind, de leerkracht ondersteunt het leren, de Familieklas leerkracht coacht en begeleidt ouder en kind.

Zo leert het kind, zijn ouder en zijn leerkracht het probleem op te lossen, maar ook hoe zij in de toekomst met andere problemen om kunnen gaan. Iedereen draagt bij aan de oplossing vanuit zijn eigen rol: de ouder thuis als opvoeder, de leerkracht op school en het kind als zichzelf. In iedere opvoeding en leersituatie komen momenten voor dat het even niet meer lukt.

In de Familieklas buigen we negatief gedrag om naar positief gedrag. We gaan op zoek naar de mogelijkheden van kinderen.
De Familieklas geeft kinderen en ouders een zetje in de goede richting.

Een leerdoel kan bijvoorbeeld zijn: “Als we aan het werk gaan, maak ik mijn taak af”. Of: “Tijdens het zelfstandig werken, let ik niet op andere kinderen”.

De doelen worden continue gevolgd en er wordt gekeken naar wat er al goed gaat. Na zes weken is er een tussenevaluatie en na twaalf weken een eindevaluatie. Als het kind zijn doelen heeft behaald krijgt het een diploma.

Ouder: "De school kijkt echt naar mijn kind en past het onderwijs daarop aan”.
Dat maakt onze school uniek.
Bezoeker open dag: " Wat een rust is er in de school! Alle kinderen zijn hard aan het werk".
Dat maakt onze school uniek.
Leerling: "Het is fijn op school, de juf helpt altijd heel goed".

Obs De Wijde Wereld
De Wiekslag 102A
3815 GS Amersfoort
Telefoon: 033-4720950

Wilt u contact met ons opnemen? U kunt ons bereiken op bovenstaand telefoonnummer of door het contactformulier in te vullen. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op. U kunt ook mailen naar: info.wijdewereld@meerkring.nl

Volg ons ook op

Aanmelden

Bent u op zoek naar een goede school in de wijk Liendert? Dan bent u bij de Wijde Wereld aan het goede adres. Wilt u zich aanmelden bij onze school, neem dan telefonisch contact op via telefoonnummer 033-4720950

Meerkring

Obs De Wijde Wereld is dé openbare basisschool in Liendert. De Wijde Wereld is aangesloten bij Meerkring, stichting voor openbaar en algemeen bijzonder onderwijs in Amersfoort. Wil je werken in het basisonderwijs of ben je benieuwd wat Meerkring precies doet? Kijk dan op www.meerkring.nl.