Pr8-klas

De Pr8-klas is speciaal voor leerlingen uit groep 8 die meer praktisch ingesteld zijn, ze vinden het leuk om met hun handen te werken en klusjes te doen. Een keer in de week op dinsdagmiddag van 13.00 uur tot 15.00 uur mogen deze kinderen naar de Pr8-klas bij VMBO-school het Element. In de Pr8-klas krijgen zij les van vakdocenten van Het Element. Zij volgen de vakken: techniek, beeldende vorming, muziek, gym zorg en welzijn, diensten en producten en horeca en bakkerij.
Tijdens deze lessen is altijd de vaste mentor van Meerkring aanwezig. De mentor begeleidt de kinderen bij de lessen, bij het maken van een portfolio en onderhoudt contact met de leerkracht van de leerling en de ouders. De mentor bezoekt de kinderen ook twee keer per jaar op de eigen school en ondersteunt de kinderen om in de eigen groep wat van hun eigen werk te presenteren in de klas.

Het unieke van de Pr8-klas is dat het kinderen een positieve ervaring biedt en het de motivatie om te leren verhoogd. Samen met de mentor en vakdocenten gaan kinderen op zoek naar hun eigen talenten. Daarnaast leren ze samenwerken en presenteren en wennen ze alvast aan het zijn op een V.O-school met alles wat daarbij hoort.